ÓVODAPSZICHOLÓGIAI FELMÉRÉSEK

A pszichológia helye és feladata a Mazsola Alapítványi Óvodában

Az óvodás korú gyermek felfedez, kipróbál, tapasztal, vágyakozik, ellenkezik, elkeseredik, határokat feszeget, segítséget kér, szeretet és biztonság után vágyódik, és még sorolhatnánk tovább végtelen csodáit bontakozó személyiségének. Minden törekvése afelé hajtja, hogy megtudja, ki és milyen is ő valójában, hogy mi dolga e világon. Mi felnőttek pedig körülvesszük, támogatjuk őt az első lépésétől fogva a világ megismerésében. Legfőképpen pedig szeretjük.

MIÉRT ELENGEDHETETLENÜL FONTOSAK A SZERET TELJES ÓVODAI ÉVEK?
Fontos célja, hogy a gyermek be tudjon illeszkedni a közösségbe, ugyanakkor megtarthassa alakuló egyéniségét is. Mindennek feltétele a gyermek valódi megismerése, ami közösségben lehetséges igazán, és amiben az óvodapszichológiának a gyermek felmérésén keresztül nagy szerepe van. Gyakran találkozni felnőttek körében azzal a hittel, hogy az óvodai évek a meséről és játékról szólnak. Valójában ezen évek alatt – játékba ágyazva ugyan-, mégis életre szóló tanulási folyamat zajlik a gyermekben önmagáról és a világról, és 6 éves korra kialakulnak az alapvető személyiségjegyei.
Pszichológusként a Mazsola Óvodában már évek óta együtt dolgozhatok a pedagógusokkal. Egyedülálló gyakorlatot sikerült kialakítani: minden egyes gyermekre egyéni időt szánunk, hogy valóban megismerjük, és a neki legmegfelelőbb támogatást nyújtsuk.

Raposa Bernadett
gyermek és ifjúsági klinikai és mentálhigiénés szakpszichológus